nuffnang ads

Monday, 24 February 2014

bagai katak di bawah tempurung


 Assalamualaikum..

zaman teknologi sekarang ni banyak medium yang boleh digunakan untuk menzahirkan/meluahkan isi hati..ada facebook,twitter,blog & macam2 lagi la..paling femes mesti la fb ngan blog kan..

bagi aku, setakat coretan @ kiasan @ kata2 sinis hanya satu cara untuk luah perasaan.suka hati la pemilik akaun tu nak taip apa pun even dia nak mencarut pun bagi aku terpulang pada diri masing2.

tapi yang peliknya, wujud pula makhluk2 yang jenis sentap.orang cakap berkias pun dia sentap, orang buat bodo pun dia sentap, orang cakap benda yang betul pun sentap..semua tu hanya luahan perasaan.tak payah la nak terlalu serious sampai print segala mak nenek tulisan tu..

fikir positif..kalau kau rasa benda yang orang tulis tu terkena batang hidung sendiri, fikir la disudut positif kenapa orang cakap macam tu.mesti ada salah silap dimana2.tak payah la nak melenting bagai nak rak.kalau la orang tu tak berniat pun nak kata kat ko tak ke malu?tak ke berdosa main tuduh2 je..

terkadang aku terfikir kenapa orang suka kalut dengan benda sekecil2 kuman tapi benda yang sebesar2 alam diabaikan..


~ blog saya..cerita saya~

5 comments:

  1. Kadangkala orang tak tuju pada kita pun tapi kita pulak yang terasa....

    ReplyDelete
  2. hurmm..itu la mak..kadang2 tak tuju kat sape2 pun orang dok terasa gak

    ReplyDelete
  3. Org mudah sentap, mmg sewajarnya takde internet, tak jumpa orang..duduk aja dlm gua. hahahaha

    ReplyDelete
  4. p/s yang last tu bagus
    perkara sebesar2 umat ialah mari tolong rakyat syria
    kat sana tu kan zie..
    orang remeh ni memang patut kita remehkan dia..

    ReplyDelete
  5. saya memang tak pandai terasa..hahaha..

    ReplyDelete

nak komen?...silakan:)